Nükleer santrallerin zararları

Nükleer santralin zararlarıNükleer santrallerde enerji,  istasyonun merkezindeki reaktörün içinde üretilen ısıyla sağlanır. Bu ısı, uranyum atomunun zincirleme reaksiyonu sonucu elde edilir. Atomun çıkardığı ısı enerjisi yüksektir, ama çıkardığı radyasyon çok daha yüksek ve zararlıdır. Ancak özel binalarda veya kurşun mezarlarda saklanabilir. Reaktörde, açığa çıkan nötronları emme yeteneği olan kontrol çubukları vardır. Çubuklardan çıkan bu ısı reaktörün çevresini saran gaz tabakası tarafından emilir. Isınan gaz ısı değiştirici de ki ufak boruların içindeki suya alınır.

Uranyum içerisinde ısı verecek enerji tükendikten sonra uranyum çubukları soğuyuncaya, radyasyon normal seviyeye gelinceye kadar suyun altında muhafaza edilirler. Muhafaza süresi dolduktan sonra yapılan analizler sonunda  radyasyon seviyesi yüksek olanlar ayrılır.  Radyasyonu normal düzeye inen katı cisimler toprağa gömülürken, sıvı olanlar denizlere veya göllere karıştırılır.[ads]

Nükleer Santrallerin Çevreye Zararları

Nükleer Santrallerden çıkacak radyoaktif atıkların çevreye ulaşımı; rüzgârın ve yağmurun yardımıyla atmosferde taşınması birde denizlere, göllere ve toprağa karışımı şeklinde olur. Doğa olaylarıyla bitki örtüsüne ve sulara karışan radyo aktif maddelerin insan vücuduna ulaşımı kolaylaşmış olur.

Nükleer Santrallerin İnsan Sağlığına Zararları

  1. Nükleer reaktörlerin çalışması sırasında atık olarak ortaya çıkan Plütonyum üst düzeyde zehirli ve kanser yapıcıdır. Doğada bulunma ömrü 250 yıldır.
  2. Açığa çıkan bir diğer radyoaktif madde olan STRONSİYUM yağış yoluyla bitkilere oradan da hayvanların sütüne geçerek insanlara bulaşır. Kan kanserine ( lösemi) yol açar. 280 yıl ömrü vardır.
  3. SEZYUM ve İYOD’ da besin yoluyla insan vücuduna girer ve  Tiroid bezi kanserine, çocuklarda büyüme aksaklıklarına ve genetik bozukluklara neden olur.
  4. 1986 yılında Çernobil‘de meydana gelen nükleer patlama sonucu etki alanına giren bölgelerde radyasyonun zararları etkilerine uzun yıllar rastlanmıştır.

Sonuç olarak nükleer santraller kurulumu uzun süren ve yüksek maliyetli olan tesislerdir.  Ömrünü tamamlayan tesislerin sökülmesi işlemi de uzun süreli ve oldukça risklidir. Ayrıca dünyada şu ana kadar radyoaktif atıkların güvenle saklanabilmesine yönelik bir formül bulunabilmiş değildir.  Doğa olaylarının ( Deprem, tsunami vb.) çokça yaşandığı dünyamızda nükleer santraller sürekli kaza tehlikesi taşımaktadırlar.

Yazar: volkan

311 thoughts on “Nükleer santrallerin zararları

    Ser

    (21 Kasım 2017 - 23:29)

    Türkiyenin kuzeyi ve güneyi tehlike olacak nükleer yakıt Hiçmi havada suda. Toprakta olmayacak azı bile yeter lösemi kanserler dahada çoğalır

    FATİH MERTOGLU

    (28 Nisan 2017 - 12:38)

    ABD NIYE VAR FRANSADA NIYE VARBI DUSUUN HAYIRLI OLAN OLSUN BENCE TURKIYEYE ALLAHIN YARDIMIYLA BİSEY OLMAZGELISMEKTE DEGIL GELİSMİS OLURUZ ELEKTIRIK KESINTILERI OLMAZ BELKI

      Kafalar pırıl pırıl

      (23 Kasım 2017 - 22:46)

      Kafan ve zihniyetin pırıl pırıl. Ne içip ne yaşayıp bu duruma geliyorsunuz anlamıyorum. Cahillik diz boyu

      Anonim

      (21 Mayıs 2018 - 22:04)

      Zaten bu cernobil patladı ya bizim dönemin başbakan işte milleti yatıştırmak için Karadeniz çayı içti dedi temizdir aha bak içiyor dediydi sonra kanserden öldü amk bizim fenci anlattı gülmekten yarıldım

    furkan karakaş

    (27 Nisan 2017 - 20:28)

    çok teşekkür ederim ödevime çok yardımcı oldu
    ( benimle kim çıkar ? )

    Toroslamayın xd

    (27 Nisan 2017 - 10:03)

    Toroslamayın lan çok torossunuz

    YARRAĞIMIN BAŞI(KONUŞMAYI ÖĞRENMİŞ)

    (19 Nisan 2017 - 19:23)

    SİZE NE SANTRELLERDEN

    yagmur eecrın

    (25 Şubat 2017 - 12:21)

    hıc begenmedımmm

    bilge

    (14 Ocak 2017 - 19:45)

    nükller santraller daha ucuz ve ömrü uzun rüzgar santrallerini kullaıyoruz şu an arkadaşlar, pahalı ve ömrü kısa belki zararları var ama yararlarıda var unutmayın!

    Fatmanur

    (06 Aralık 2016 - 18:38)

    Diger ulkelerden aliyoruz ne gerek var yapmaya bence yapilmasin… patlama fotolarini gordukce korkuyorumm lutfen yapilmasin…

      MURATK

      (17 Ocak 2017 - 13:16)

      FAYDASI ZARARINDAN DAHA FAZLA, DIŞA ENERJİ BAĞIMLILIĞINDAN KURTULMALI, TEKNOLOJİ GELİŞTİ SANKİ HER GÜN NÜKLER PATLAMALAR YAŞANIYORMUŞ GİBİ PANİK HAVASINA GİRMEYİN,GÜNÜMÜZ ŞARTLARI SANTRALLERİN YAPIMINI MECBUR KILIYOR. GELECEĞİN İNŞASINDA AKTİF ROL OYNAYIN, PASİF DEĞİL.

      Emre can ipci

      (12 Şubat 2017 - 11:58)

      Iyi ozmn avrupanin tum somurgesinide kabul edelim hmm olmazmi dediniz ayni sey olaya ama genis bakarsak fatma hanim bizim komsu ulkelerde var dogrumu yani her halde bizim bi riskimiz var oralarda patlarsa bizede sicricak ama diyelimki bizde nukleer santral yok nolcak avrupdan elektrik dilencez kb ama ben yapilmasindan yanayim ve sebebinide acikladim….

      Anonim

      (01 Mart 2017 - 18:09)

      arkaşlarıma katılıyorum yapılmasınnn

      Hakim

      (04 Mart 2017 - 13:47)

      Tamam yapmayacağız senin için…

      Mehmet

      (27 Nisan 2017 - 21:52)

      Tamam yapmam karşim

      semih-tübitak

      (30 Nisan 2017 - 12:48)

      kardeşim eğer santraller tam titiz ve eksiksiz kurulduğunda hiç bir şey olmaz ve ayrıca nüklear enerjiyi kendimiz alırsak dışa bağımlı halden biraz olsa da çıkarız bu da bizi kara sokar ve ödiyeceğimiz para cebimizde kalır.

        melih akat

        (02 Ekim 2017 - 18:44)

        helal kardeşim doğru konuştun..

      Ayşe Topu

      (09 Haziran 2017 - 15:48)

      Ben nüller santral yapılmasına karşıyım memleketimiz deprem bölgesinde eğer depremle o santral patlarsa Türk insanının yarısı kanser olur Allah korusun Çernobil patladığında ben Karstaydım kendimden geçtim çocuklarım için çok korktum çocuklarım büyüyünce kanser olup ölürlerse diye onun iciç yapılmasın güneş den enerji elde edilsini

      Hasan baba

      (29 Temmuz 2017 - 21:56)

      TamAm hanım efendi elektriksiz oturalim senin korkun için lan o herifler yanlış kullanmışlarsa biz napalım

      deniz

      (01 Kasım 2017 - 21:01)

      doğru bir şekilde yapılırsa ve kontrolleri düzgün bir şekilde yapılırsa nükleer santralın yanında yaşamayı termik santralin yanında yaşamaya tercih ederim gerçi burası türkiye

    elif

    (28 Ağustos 2016 - 11:13)

    abi komşu ülkelerimizde fazla sayıda var zaten santral patlama oluşursa bizde ölücez her halükarda salak salak konuşmayın amk

      ѕαмєт

      (11 Ekim 2016 - 16:05)

      eğer yakınımızdaki santraller patlarsa o ülkede ve komşu ülkelerde olağan üstü hal ilan edilir ve biz o kısımlardan göç ederiz eğer bınu istemiyorsan böle şeyler yapılmasına dahada karşıçıman gerekiz öle ablalık taslıyıp küfür edince bütün olay çözülmez

      Anonim

      (03 Nisan 2017 - 17:50)

      kes lan terbiyesiz

    İnehk

    (23 Mayıs 2016 - 17:52)

    İreeeğm seni seviormm

      irem

      (28 Eylül 2016 - 19:40)

      Bende ensi seviyom onu napcaz

    Anonim

    (11 Mayıs 2016 - 20:56)

    Aynen arkadaslar

    Gülnaz

    (06 Mayıs 2016 - 00:00)

    Mademki Allah’ın bize verdiği canı bir tek Allah alabilir peki neden o zaman insanlar Allah’ın işine karışıyor?

      Asm

      (18 Eylül 2016 - 09:10)

      Neeeee

    kanaryam 1907

    (02 Mayıs 2016 - 18:16)

    nukleere kesinlikle hayir

    Abdullah

    (08 Mart 2016 - 20:24)

    Başkaları istiyor ise yapsınlar bizi karıştırmasınlar

    adil

    (24 Şubat 2016 - 20:21)

    aynen öyle

    Ege Palas

    (20 Şubat 2016 - 21:12)

    Türkiye’deki Nükleer Santralin 20 Yıl Sonra Olacağı Durum Aynı Çernobil Ve Mersin’in Olacağı Durum İse Ukrayna Çernobil’in Yakınındaki Pripyat Kasabası

    Nükleer Santrale Karşı Olan Kişi

    (16 Şubat 2016 - 16:41)

    Akkuyu’ya yapılacak olan nükleer santrale kesinlikle karşıyım bu durumda herkes yazıklar ını satmak zorunda kalacak tatil yapamayacak ayrıca Antalya’ya gelen yüzlerce rus ve alman var.Bu nükleer santral i yaparlarsa turizmi de olumsuz yönde etkileyecek ve bu Türkiye için çok önemli bir şey bence İstanbul İzmir Muğla gibi yerlerin turizminden değil Antalya Mersin Alanya gibi yerlerin de turizminden yararlanıyoruz ve büyük bir kısmı da bu şehirlerden insanoğlu doğayı ve doğal güzellikleri mahfediyor bozuyor onun yerine nükleer santral gibi gıcık önemsiz şeyler yapıyorlar bu dünyayı korumak bizim elimizde ve siz bunu yapacağınıza gidip nelerle uğraşıyorsunuz işiniz gücünüz doğayı ve doğal güzellikleri mahfetmek onun yerine yapay şeyler yapmak ve doğayı kirletmekk

      Anonim

      (05 Ocak 2017 - 00:58)

      Kardeşim şuan senin elektriğin kesildiğinde 20 milyonun elektriğini karşılayacak kaynağın yok Bulgaristan’da nükleer santral var o patlasa zaten bittin gelişmiş ülkelerin hepsinde var hemen hemen ve hiç bir zaman elektrik gitmiyor bizde yazın bile gidiyor kışı bırak o yüzden hem nükleer istemem hemde ışığım sönmesin diyemeyiz

        zgr245

        (26 Ekim 2017 - 21:42)

        tm da orada turizm var oraya karışmamalılar

      Fatma

      (07 Şubat 2017 - 13:41)

      Bende karşıyım hatta bu konuyla ilgili bir proje yapıyorum

      Mahsun

      (16 Şubat 2017 - 08:10)

      Evet nükleer enerji nin zararları var ama türkiye için çokta karı var mesala nükleer enerji yapılırsa türkiye her yerine enerji dahıtılacak dahada önemlisi nükleer salih ta yapılacak yani artık bütün dünya türkiye den korkarak

    sağlık ve huzur

    (28 Ocak 2016 - 23:53)

    enerji olarak güneş panellerine teşvik yapılabilir 🙂 kimse bor filan demesin 🙂

    MİTAT

    (28 Aralık 2015 - 21:17)

    Biraz fazla yazın yazık.

      Anonim

      (09 Ocak 2016 - 16:31)

      Sanane lan

      ege

      (13 Mart 2016 - 18:53)

      herkez haklı yazı yazanlar

      farketmez

      (24 Mart 2016 - 20:55)

      insanlar biraz uyansın hep aptalca işlerde koşuyoruz biraz insanlar bilimle uğraşanşunlar

        tabi farkeder

        (11 Eylül 2016 - 19:02)

        o zamzn patlarsa akdeniz bölgesi ve ege bölgesi ne zarar gelir

    Anonim

    (24 Ekim 2015 - 22:48)

    nükleer santral istemiyoruz çünkü yaşamak istiyoruz

      Anonim

      (25 Kasım 2015 - 20:49)

      Aynen nükleere hayır kendi canınızı hiçe sayıyorsunuz bari başkalarını düşünü n ne hakkınız var yaşadığınız yeri kirletmeye

      Anonim

      (03 Aralık 2015 - 19:51)

      Aynen

        Elif

        (25 Nisan 2016 - 07:31)

        Sinop halkı olarakta nükleer santral istemiyoruz.

      Anonim

      (23 Mayıs 2016 - 22:25)

      kesinlikle katılıyorum insanlar neden bu kadar sessiz?

    mehmet

    (15 Ekim 2015 - 18:27)

    mersine yapılacak Nüklerr santrale karşiyim

    Aydın KARAKUZU

    (15 Ekim 2015 - 07:37)

    Aptal insanların bu dünyaya kıymalarına şaşırmaktayım. Ne yazıktır ki bizim ülkemizdeki aptallar da bu kervana katılmaktan geri durmamaktadırlar… Ben bütün enerji kaynakları ve hele kirli enerji kaynakları devre dışı bırakacak bir enerji kaynağı geliştirdim…. Bununda ne canlıya nede doğaya hiç ama bir zararı da yoktur…Bu enerjinin hiç bir girdisi yoktur. Sadece çıktısı vardır… kısacası altın yumurtlayan tavuktur…. Tavuğun girdisi vardır bunun hiç ama hiç bir girdisi de yoktur buna rağmen bir şey yapamıyorum…..Çünkü yeteri kadar imkana sahip değilim….Ülke bazında da baktığımız zaman aptalları aşamıyorum…. Bu ülke maalesef aptalların yüzünden hep geri kalmaktadır….

      Doğukan Şahin

      (29 Aralık 2015 - 16:39)

      Haklısın kardeş. Bazı insanlar vardır,hiç çevreyi,insanları düşünmezler. Ne oldu Çernobil patladı? Nükleer Enerji çok elektrik verebilir ama patlarsa Milyonlarca insan ölür. Çernobil patladı İsveç’e kadar gitti. Çabalara,hayallere,umutlar yazık…

        Cihan

        (05 Mayıs 2016 - 23:03)

        Çernobil patlamasının nedeni santral görevlisinin sorumsuz olması

          dmtn7

          (29 Ağustos 2016 - 15:03)

          Sen o ufak beyninle yorum yapma amk. Daha nükleer in ne anlama geldigini bil.eyen sikik cahiller gecmis dogayi canliyi savunuyo. Sizin gibi kus beyinliler yuzunden gelisemiyoruz zaten..

          Anonim

          (31 Ağustos 2016 - 03:13)

          bizimkilerin çok sorumlu olacağını nerden biliyosun?

      osman

      (31 Mart 2016 - 20:33)

      hepiniz haklısınız

      Anonim

      (15 Nisan 2016 - 16:34)

      Thrive belgeselini izle anlarsin

      anonimus

      (18 Mayıs 2016 - 19:37)

      söyle neymiş bakalım

    hüseyin

    (11 Ekim 2015 - 20:40)

    Neden neden neden devlete sesleniyorum ankaraya neden kurulmuyor ankarada bir sürü millet vekili var diyemi başkan başbakan var diyemi kurulmuyor kanser olurlar allah muhafaza radyasyona magruz kalırlar sonra devlit işine geldiğince insanları harcamayı biliyor 7.2milyar dolar kazanacak diye birton insan gözden çıkarılıyor bu ülkede herşey para olmuş birtek insan saglina beş para etmez devletin gözün kim olmuş kim kalmış kim yaşamış kim yaşamamış japonyada milyonlarca insan oldu bu santral sonucu onlar bile üstesinden gelemedilerki bizim türkler gelsin yazık yazık çok yazık

      hilal

      (06 Kasım 2015 - 20:36)

      Ben cevap yazayım ankaraya kuramazlar çünkü enerji açığa çıkarken ısı da ortaya çıkıyor bu ısıyı denize bırakmaları lazım bunun için de bir su kaynağının yanında kuruluyor

        bayram

        (25 Şubat 2016 - 16:13)

        O sekilde dusun me cunku yer alti sulariyla da yapilabilir

          Dmtn

          (29 Ağustos 2016 - 15:00)

          Sen o ufak beyninle yorum yapma amk. Daha nükleer in ne anlama geldigini bil.eyen sikik cahiller gecmis dogayi canliyi savunuyo. Sizin gibi kus beyinliler yuzunden gelisemiyoruz zaten..

            g

            (27 Nisan 2017 - 11:08)

            küfüryookk

            gül

            (27 Nisan 2017 - 11:09)

            ben de nükleer santraline çok karşıyım ama hala türkiyeye kuruyorlar

        Anonim

        (17 Mayıs 2016 - 20:49)

        nükler seantralerin yol açtığ zararlar hem insana hemde doğaya zarar verip çevreyi kirletiyor

        İso C.

        (11 Mart 2017 - 23:57)

        Doğru

    hamza dağhan

    (07 Ekim 2015 - 18:47)

    nükleer santrale karşıyım (:

      yusuf taha

      (02 Mart 2016 - 10:54)

      bende karşıyım herkes karşı çıkmalı

      Yusuf ve Berk

      (07 Mayıs 2016 - 11:24)

      ???

    sercan

    (24 Temmuz 2015 - 22:27)

    sinop a yapılacak nükleer santral yapılmasını istemiyoruz nükleer santral e hayır !!!!!

      Dardanelles

      (01 Ekim 2015 - 20:27)

      Vallaha kimse kusura bakmasın ama biz daha 1 kömür madenini bile kontrol edemiyorsak nükleer santrali daha ilk deneme gününde patlatırız herhalde bir de sanki çok işe yarayıpta can kurtarırmış gibi gidip en uç şehirlere yapıyorlar santralleri Çernobil patlayınca Türkiye’den bile kanser vakaları çıkıyorsa bare gidin kalabalık olupta sanayisi olmayan işsiz şehirlerine veya büyük şehirlere yapılsın şimdi bir de Çanakkale’ye 11 tane termik santral yapıyorlar zaten 11 termik santralin doğaya ve insanlara nükleer patlama sonucu 3.derece radyasyon almış kadar zararı vardır hem bide neden 11 nükleer santralin 11 ini de Çanakkale’ye yapıyorsunuz ki hiç termik santral olmayan yerlere ve büyük şehirlere göre paylaştırın 3 İstanbul 3 Ankara 3 İzmir Çanakkale illahi biryerinize batıyorsa inadına Çanakkale’ye gıcığınız varsa 2 sini de Çanakkale’ye verin adamlar resmen inadına yapıyo yaaa Türkiye’nin en temiz Denizli havalı Marmara’nın en iyi yaz turizmi yapılan yerini batırmayın bare yazık günahtır be yavv hadi bizimkileri geçelim hala bu topraklara hasret olan Yunanlılara yazık bizim o termiklerden çıkan duman bir gün İtalya’ya bile zarar verecek adamlar resmen hasret buralara onlar hak etmişler buraları biz ne yapıyoruz Anadolu’yu sevecek? Nükleer atıkları denize dökeriz çöpleri ormanlara biryerlere atın ne zararı olur ki şuraya bi 2 nükleer santral daha yapalım kanalizasyon Deniz’den akıtılsın zaten orda yüzen olmaz şurda ki bilmem kaç hektarlık alanı yakalım basınada nedensiz belli belirsiz yangın deriz 3 hafta geçince herkes unutur o Zaman Orayada bir termik santral yaparız zaten devletin umru değil ki şuraya İstanbul kadar santral yapalım desek güzel olur hem ozon tabakasını güçlendirip yanda ki arsayı da yarım fiyatına verir cahiller diyoruz evet gerçekten böyle işte acıyorum şu topraklara lann yazık günah Anadolu’ya inşallah bu güzel topraklara gelecekte çevreci bir nesil bakar korur yada duam tüm anadoluyadır ki şu toprakları kim cennet edecekse onlar alsın

        Anonim

        (16 Mayıs 2016 - 20:50)

        ne güzel yazmışsınız ya helal olsun

    sercan

    (24 Temmuz 2015 - 22:26)

    sinop a yapılacak nükleer santral yapılmasını istemiyoruz nükleer e hayır !!!!!

    esmacifci@mynet.ckm

    (22 Mayıs 2015 - 21:32)

    Elektrik kesintilerinin nedenin ne olduğunu bilmiyoruz diye açıklama yapan bir düzen bu büyük enerjiyi kontrol edebilecek hakimiyet sahip mi diye düşündürüyor insanı, bu düzenin vatandaş olarak bana güven vermiyor, devletin her kurumunda ( eğitim, adalet, yerel yönetimler ) cikar iliskisine dayali aksaklıklar bu kadar açıkça devam ederken ben evladımin geleceği için endiseleniyorum

      Atakan

      (06 Temmuz 2015 - 12:20)

      Aynen size katılıyorum

    serra

    (17 Mayıs 2015 - 20:54)

    nüükleer santral çok kööööööööötü bir şey

    nükleere karşı

    (17 Mayıs 2015 - 15:01)

    ya o kadar kaynak varken insanlar bunu yapmasınnnnnn yapamazz güneşi kullansınlar

    su

    (15 Mayıs 2015 - 09:57)

    mersine nükleer

    hüseyin

    (12 Mayıs 2015 - 19:31)

    kurulması hem iyi hem kötü kurulsun diyenlerde haklı kurulmasın diyenlerde türkiye kendi doğalgazını iran ve rusyadan alıyor doğalgazı termiksantrallerde
    elektriğe dönüstürüyor ama uranyum atomu nükleer santrall de kolay paçalanıp hızlı elde ediliyor ve rusya ile iran doğalgaz vermesse?

    mehmet can

    (09 Mayıs 2015 - 11:10)

    valla ben böyle siteyi cok sewdim ama yanlış cıkarsa ne yapcam
    söyleyilan size bir bilmece soram tavuklar ayda kac yumurta yapar
    bilen hemen cevaplasın

      ece

      (13 Mayıs 2015 - 14:14)

      tavuklar ayda yumurtlamazki

      Anonim

      (13 Mayıs 2015 - 15:08)

      tavuk aya çıkamaz ki

      anonimmm

      (16 Mayıs 2015 - 22:38)

      cevabım; tavuklar aya çıkamaz ki.

      Nena

      (19 Mayıs 2015 - 19:38)

      tavuk ayda yumurta yapmaz

      misafir

      (21 Mayıs 2015 - 18:41)

      tavuk yumurtlayamaz

      Yunus

      (24 Mayıs 2015 - 16:03)

      Tavuklar aya cikamaz kii

      can

      (28 Mayıs 2015 - 09:52)

      ayda yumurta yapmazlar

      Selvi CAN

      (02 Haziran 2015 - 19:59)

      tavuk aya çıkmaz birincisi, ikincisi tavuk yumurtlamaz

        Anonim

        (16 Ekim 2015 - 07:47)

        Horozmu yumurtluyor sizin orda tavuk yumurtlsmazmis

      enes talha çelik

      (03 Haziran 2015 - 20:24)

      29 – 30

    mehmet

    (08 Mayıs 2015 - 18:59)

    geliyorum diyen felaket(AKKUYU)

      Bimbaaa

      (28 Mart 2016 - 16:17)

      1 yil:sonra olecez hazir olun

    latdjmpmi26

    (05 Mayıs 2015 - 16:38)

    nükleer e hayır

      Anonim

      (29 Mart 2016 - 20:57)

      Yav hehe

    mesut şenel

    (27 Nisan 2015 - 18:20)

    yavurlar bunlarıkurdurup çernobildeki gibi patlatacaklar ve turkiyeyiyok edecekler
    planları bu

      TE

      (02 Mayıs 2015 - 22:17)

      çernobil patlatılmadı görevli hataları sonucu aşırı ısınmadan dolayı infilat etti istiyorsan sıfırın saati belgeselinden izle izlede birşeyler öğren bay cahil

      bedirhan

      (09 Mayıs 2015 - 15:53)

      Abi istekleri çevreye zarar ve insan ölümü.Doğan bebekler ve inekler 2 kafalı doğcakler insanlar kendi kendine ölecekler yaşamın anlamı ne kim vercek bunun hesabını

        Anonim

        (13 Mayıs 2015 - 20:32)

        Katılıyorum Türkiye Büyük bir kumara giriyor ve bu kumarı bizim üstümüze oynuyor biz hayatımızı kumanda kaybeticek kadar düşmüş olamayız…

      Anonim

      (09 Mayıs 2015 - 16:39)

      Bunun icin gec bile kalindi genis dusunun biraz. Oyun felan yok bunlarla oyoliyolar bizi biran once yapilmasi lazim. Yukardaki yazi felaket senaryosu

      uuuu

      (18 Mayıs 2015 - 14:36)

      doğru

    aleyna

    (27 Nisan 2015 - 14:10)

    çok kolay hemen buldum

    Anonim

    (27 Nisan 2015 - 13:58)

    hemen buldum çok teşekkürler ama çokaz çıktı

    ali

    (24 Nisan 2015 - 22:11)

    yani akkuyu akkuyu değil,ölüm kuyusu

      yusuf ali akduman

      (27 Nisan 2015 - 15:40)

      nükleer santrali kim yaptıysa çok kötü biri. rusyadaki faci adan akıları yerine gelmemiş. herkez korunsun . türkiye

    sanem

    (23 Nisan 2015 - 20:24)

    ya bi adam açıklı açıklayın bişiy anlamadımki ben yaaa ayrıntı istyoruz ayrınttııııııııı

      özge

      (24 Nisan 2015 - 14:42)

      Artık bu işgenceye biri dur desin

      özge

      (24 Nisan 2015 - 14:45)

      Artık bu işgenceye biri dur desin.Yoksa gelecek çağa umut kalmayacak

        fdfd

        (10 Mayıs 2015 - 11:10)

        Sonumuz YaKInn

      Anonim

      (25 Nisan 2015 - 14:37)

      Nükleer santral gerekliydi ve en sonunda da yapılıyor. Çevreye zararı sadece kaçaklarda olması. Çernobil’i örnek vermiş zararlara biraz araştirma yapsan neden patladiğini anlarsin koruma 0. Yenilenebilir enerji diyorsunuz evet oda yapılır ilerde lakin bir onun enerji verimliği birde santralinkini karşılaştırın ne kadar fark var. Hadi bütün santralleri kapatip güneş panelleri döşeyelim. Gündüz elektrik var akşam karanlıkda geçirek.

        mert

        (01 Mayıs 2015 - 09:22)

        Kardeşim tamam nükleer santral kuruluyor iyide biz gibi daha hic nükleersantral kurmamis bir ülke için çok riskli .

          Betussss

          (07 Ekim 2015 - 20:25)

          Herşeyin bir ilki vardır

        güneş

        (09 Mayıs 2015 - 18:57)

        merhaba, hiç akü diye bir şey duymuş muydun? peki ya rüzgar tribününden haberin var mı?

          gülşah

          (14 Mayıs 2015 - 12:17)

          haklısın

            cem

            (27 Temmuz 2015 - 08:22)

            akü mü? 😀 aküyle ne kadar depolayabilirsin ki? Güneşle ve ya rüzgarla ürettiğin enerjiyi depolayabileceğin teknoloji hala yok. Güneş, rüzgar bunlar bir yere kadar. Nükleer şart!

          Elektrikçi

          (18 Eylül 2015 - 13:08)

          Bir kere güneş veya rüzgar enerjisi kullanıcaksan bile bunları kullanmak için %20 si kadar nükleer termik veya hidroelektrik gibi düzenli enerji verebilecek enerji kaynağı kullanman gerekiyor çünkü rüzgar gibi düzensiz enerji kaynakları sabit değer vermediğinden bu dalgalanma karşılanması için bu şart

        Anonim

        (24 Nisan 2016 - 16:53)

        Kardeşim yorum yapmadan önce iyice bir araştır güneş paneli enerjiyi depolar yani güneş olmadığı durumlarda da depolanan enerjiyi kullanabilirsin. Senin anlıyacağın şekilde sabahda akşamda elektrik olur merak etme.

      JEju

      (25 Nisan 2015 - 14:54)

      haklısın 6 sayfa yazmam lazım hoca dedi detaylı olsun dedi

      123faydalıgüzelkız

      (26 Nisan 2015 - 15:45)

      iyi işime yaradı ama daha cok bilgi ekleyebilirsiniz

    busenur yalçın

    (23 Nisan 2015 - 17:35)

    nükleer santrale savaş açalım doğayı , insanları ve çevreyi koruyalım

    Anonim

    (21 Nisan 2015 - 14:13)

    NÜKLEER ENERJİYE HAYIR: Sevgili Türkiyemin insanları; Biz hayatımızın her alanında enerjiyi tasarruflu kullanırsak, buna bağlı olarakta enerki ihtiyacımız daha az olacağını ve siyasilernde gavurların baskısı ile enerji santralleri kurmazlar diye düşünüyorum…

      Anonim

      (29 Nisan 2015 - 19:55)

      asıl o dediğin gavurların baskısı yüzünden nükleerenerji santrali kuramıyoruz:D

      aslı

      (07 Mayıs 2015 - 18:01)

      BENDE AYNI ÖYLE DÜŞÜNÜYORUM ÇOK DOĞRU BİR METİN

      cancan

      (23 Ekim 2016 - 17:57)

      evet nuklere hayırrrrrr

    said

    (19 Nisan 2015 - 19:34)

    herkes haksız olacak

      ahmet

      (21 Nisan 2015 - 19:52)

      Daha türkler çakmak ile gaz kaçağını kontrol ediyorlar nükleer santralle nasıl başa çıkacağız

        Anonim

        (23 Nisan 2015 - 08:20)

        aynen yaaa

          saliha

          (10 Mayıs 2015 - 19:39)

          turkler degıl jaonlar yapıcak bıraz bılgı ogrenın

            Salih

            (26 Haziran 2017 - 00:58)

            Bayan çok bilmiş bence siz gidin bilgi edinin. Japonlar değil ruslar yapacak.

      beytullah

      (24 Nisan 2015 - 12:08)

      neresini beğenmiyorsunuz bunun

        Canan

        (29 Mayıs 2016 - 00:46)

        Tehlikeli anladın mi

    123456sananesizeneadımdanismimdensoyadımdanepostamdan123456

    (19 Nisan 2015 - 09:20)

    aaa sanki bunları biz bilmiyorduk

    123456sananesizeneadımdanismimdensoyadımdanepostamdan123456

    (19 Nisan 2015 - 09:20)

    herkes biliyor bunları biraz daha ayrıntıya girin bunları ilkokul çocuğuna sorsanız o bile bilir

    Anonim

    (19 Nisan 2015 - 09:18)

    herkes biliyor bunları biraz daha ayrıntıya girin

      elif

      (21 Nisan 2015 - 19:00)

      çok biliyosanız kendiniz yazın ozaman

    Deniz

    (19 Nisan 2015 - 00:47)

    Mersin sürekli güneş alan bir yer..
    Güneş panel tarlası yapsınlar elektrik üretsinler.

    Nükleer santrali beni korkutuyor doğrusu

      ırmak

      (23 Nisan 2015 - 16:56)

      Karadenizde kaç tane genç pis zehirli gazlardan hayatını kaybetmekte

    anonim

    (17 Nisan 2015 - 23:35)

    yahu diyelim ki tamam riski yok? biz daha maden ocaklarında güvenliği sağlayamıyoruz. yıllardır maden işletiriz daha yeni katliam gibi 301 kişiyi kaybettik. bu durumda nükleer düşündürüyor. yarın orda da bi kaza çıkarsa daire verecek adam bulamazlar.

    Göksu

    (17 Nisan 2015 - 20:50)

    İnsanlara ne deseniz anlamazlar. Çünkü onlar ekonomiyi düşünüyorlar. Bir patlama olursa sadece bize değil yakınımızdaki ülkelere ve en önemlisi doğaya ve bizlere zararı var. Bu kafayı bizlere hep o abd sokuyor. İnşallah hiçbir sızıntı ve patlama olmaz. DÜNYAMIZ gitgide yok oluyoor !

    kerem

    (16 Nisan 2015 - 17:15)

    valla türkiyede ne düzgünki herşey bozuk bir biz bozuk degiliz yakında

    bizde bozuluruz

    cemre

    (16 Nisan 2015 - 09:06)

    Nükleere hayır diyorum mersine kurulan nükleer santraline hayır hayır hayır diyorumm

      letla

      (16 Nisan 2015 - 18:00)

      Nükleer istemiyoruz

        Anonim

        (19 Nisan 2015 - 13:10)

        aynen

        e.kaya

        (26 Nisan 2015 - 02:22)

        Neden nükker istenmiyor anlam veremiyorum japonyanin her kösesi nükler sentral.bence olmasi gerek o ulkenin o sehirin kalkinmasi ekonomisi daha iyi yerlere gitmesini istiyorsaniz

    Anonim

    (15 Nisan 2015 - 11:10)

    insan olan yapmaz

      Anonim

      (16 Nisan 2015 - 22:42)

      Tabi yapmaz

    Su

    (14 Nisan 2015 - 23:48)

    Türkiye neyi düzgün yapıyor ki nükleeri yapsın akıllı olun valla yapılır en kısa zamandada insanlar kanser olmaya başlar yine olan halka bize olur aklınızı kullanım bize olucak bize neyi kim denetleyecek bir kömür ocakları denetlenemiyorki bu denetlensin

      emre

      (17 Nisan 2015 - 14:18)

      bravo gerçekten ağzına sağlık .

    misafir

    (14 Nisan 2015 - 18:34)

    arkadaşlar nükler santral in yararından çok zararı var. NÜKLER SANTRALE HAYIR!!!!!!! GELECEĞİ SÖNDÜRMEYELİM .

      zeynep

      (15 Nisan 2015 - 19:33)

      evt
      haklısınız

      gülüş

      (16 Nisan 2015 - 23:34)

      bencede yapılmasın

        anonim

        (27 Nisan 2015 - 17:32)

        baba 🙂 bencedde yapılmasın yani cok sayıda millet ölur özellikle de mersin ve adanayı cok etkiler nükleer enerjıye hayırrrrrrrrrrrrrrrrr

    Barış özer

    (14 Nisan 2015 - 15:08)

    nükler insanların ölmesine sebeb oluyor bu nükler santraller kurulmamalıdır .insanlar için

      misafir

      (16 Nisan 2015 - 14:11)

      Çooook haklısınız

    Büşra

    (13 Nisan 2015 - 20:18)

    Nükleer santraller istemiyoruz hep bu yüzden ağaçlarının tükenecek hava bile alamayacağız 50 yaşındaki bir insan 80 yaşında görünce bunun sebebi susuzluk olucak

    serseri

    (13 Nisan 2015 - 15:01)

    Santralere hayır temiz doğaya evet

      265

      (07 Ekim 2015 - 16:22)

      öççjkök
      ,

      ıııı

    Hüseyin doğan

    (12 Nisan 2015 - 22:19)

    Arkadaşlar bence nükleer santral gereklidir hani patliyacak falan diye korkuyosunuz elin gavuru 1 tane değil 1 den fazla santral yapıyor ve yapmaya da devam ediyor bugüne kadar birşey oldumu adamlara hayır tabi bazı istisnalar var patlayan nükleer santraller ama yapicak birşey yok dünyadaki hiçbirşey mükemmel olamaz diğilmi illaki böyle sorunlar
    olacak ve olacaktır da

      sezgin yılmaz

      (15 Nisan 2015 - 12:05)

      arkadaşım tüm gelişmiş ulkeler kademeli olarak nükleerden vazgeçme kararı almışken biz onlardan akıllı mıyız yani?

        Mustafa

        (17 Nisan 2015 - 14:40)

        Bırakın şu kulaktan dolma bilgilerle cahil cahil konuşmayı. hangi gelişmiş ülkeler nükleerden vazgeçme kararı almış ?
        Fransa gelişmemiş ülke olmalı ki, Enerjisinin %78’ini nükleerden karşılıyor. 59 santrali var ve 1 tanesi inşaat halinde!. Amerika 3. dünya ülkesi olmalı ki 104 tane santrali var ve 7 tane de yapılması planlanıyor!. Sizin yarım yamalak öğrendiğiniz tüm santraller kapatılıyor cümlesinin doğrusunu zahmet edip araştırırsanız, Almanya 1980’den önce yapılan 7 santrali güvenlik amaçlı kapatıyor.yani eskidiği için vazgeçtiği için değil. 7 santrali kapatıyo ama hala faaliyette olan 10 santrali çatır çatır çalışıyor. Dünya gelişmiş ülkelerinde batının ürettiği santraller 441 – Doğunun müslüman ve Türki devletlerin ürettiği santral sayısı ise 3. Skor 441:3 Nekadar çok geri kafalı ülke varmış ki hepsi batıda. Bizde çığırtkanlık yapıyoruz üretmeyiiiinn!! yapmayyııın!! Allah muhafaza bir şeyler üretirizde bağımlılığımız azalır. Araştırmaktan korkmayın.

          Burak

          (18 Nisan 2015 - 23:24)

          Araştırman ve doğru bilgilendirmen için teşekkürler

          Anonim

          (19 Nisan 2015 - 06:59)

          Sadece neyin nerde olduğunu,ne kadar işe yaradığını ve yaramadığını düşünmekle bitmeyen işler bunlar Mustafa bey. Biz olaya ne yazıkkı çığırtkanlık yaparak bakmak zorundayız ki insanlar ceplerini benim geleceğim olan suyumla,çayımla doldurmasın diye. Evet Almanya da Fransa da var lakin orada bir düzen de var! Seçim zarfları sayılırken trafolarımıza kediler baskın yapıyor.. Nükleer santralin en ihtiyacı olan sey bunu koruyabilecek birileri yok ne yazıkkı. Ayrıca farz ediyorum herşey tıkırında gitti diyelim benim yinede içtiğim sütten alacağım vitamin strosium olacak sende, çocuğunda faydalanacak. ben Lösemi olmak istemiyorum bu ihtimale yer bile veremiyorum.NÜKLEER SANTRAL İSTEMİYORUZ!!

          mersine sahip çık

          (20 Nisan 2015 - 00:44)

          öncelikle bu ülkede 12 yılda 15binden fazla insan tedbir alınmadığı için iş kazalarında öldü,5binden fazla kadın öldürüldü ,30bin insan intihat etti,980 kişi askerde intihar etti,30 dan fazla öğretmen atanamadığı için intihar etti,trafikte yeterince önlem alınmadığı için 45bin insan öldü milyonlarca insan yaralandı,yani anlayacağınız tüm bu ölümlerki sayısı 100bini geçmektedir bunlar ülkedeki geri kalmışlığın eğitimsizliğin cahilliğin bir göstergesidir.hesler yüzünden ölen milyolarca hayvan ve bitki türünü saymıyorum bile.nükleer yapılırsa ulkenin yüzde20 elektrik ihtiyacı karşılanacakmış malesefki bu ülkede elektriğin yüde20si kaçak kullanım.bu yüzden saydığınız ulkelerle aramızdaki milyonlarca farkıda sayın.lütfen doğadaki canlıların da geleceğini düşünün herşey para değil sonuçta hayvanlar paraya ihtiyaç duymazlar tek istedikleri temiz bie çevre lüfen duyarlı olun.eğer mutfak tüpüyle nükleer santrali bir tutan bir anlayış bu santrali yapacaksa artık diyecek kelime bulamıyorum.bide 301 maden işçimizin hayatını kaybettiği maden açılışında enerji bakanı bu madenin çok güvenli olduğunu son teknolojiyle donatıldığını söylemişti şimdi aynısını akkuyu için söylüyor lütfen bizim elektiriğe değil insanlığa ihtiyacımız var…

            beytullah

            (20 Nisan 2015 - 11:26)

            evet size katılıyorum. gerekli şartlar ve durumlar tam anlamıyla sağlandıktan sonra kurulmalıdır.

            selman

            (22 Nisan 2015 - 14:56)

            bende istemiyorum

        bir dost

        (18 Nisan 2015 - 18:31)

        Katılıyorum size

      Nükleere HAYIR

      (19 Nisan 2015 - 13:33)

      Çernobillin Fotoğraflarına Bak senin yada cocuklarının ole olmasını istemisin yada evcil hayvanının iki kafalı olmasını

        uykucu

        (24 Nisan 2015 - 18:00)

        Çernobil faciası gerçekten büyük bir olay ve etkisi hala sürüyor fakat bu patlama bildiğim kadarıyla bir hatadan dolayı olmus (yanlışım varsa düzeltin.) Ama bu nükleer santral çok uzun yıllar tıkır tıkır işleyebilir de kısa bir zaman içinde patlayabilir de. Bunu bilemeyiz ama bence nükleer santral yapılmamalı. Çünkü bunun sonuçlarını ağır bir şekilde ödeyebiliriz.

      Anonim

      (19 Nisan 2015 - 20:44)

      kafasızca yorum yapmayalım gunes enerjısı varken neden tehlıkelı bır oyun oynuyoruz

      Anonim

      (24 Nisan 2015 - 20:23)

      Şöyle bir durum var . Japonya kadar muhtesem teknolojiye sahip bi ülke bu santrali kurup patlama yasiyorsa ve ordaki mühendisliğier canlari pahasina da olsa catlaklari kapatmaya çalışıp basaramadilarsa Berkin Elvana, Özgecana, cocuk tecavuzlerine , kadin siddetine susan bi hükümet bunu hicbir sekilde yürütemez.Ülkemiz günes açısından cok şanslarlı eger günes panelleri kurulsa o enerji türkiyeye yeterde artar bile. Almanya gibi az güneş alan bir ülke bile elektiriginin % 25 ini ordan üretiyor.

        Anonim

        (30 Nisan 2015 - 21:22)

        digerlerine eyallahda bu berkin elvan ne terörist

    leylanur

    (12 Nisan 2015 - 16:46)

    bence nükleer santral kurulmamalı

    rıza

    (12 Nisan 2015 - 03:50)

    En basitinden fukusimada olan nükleer kaçağının sebebi elektrik olmamasıydı ve çıkan gazların bu nedenden soğutulamamasıydı . Daha iki gün önce aniden bütün ülkenin elektriği kesilirken biz daha elektirigimizi yonetemiyorken nukleeri nasil güvenli kilacagiz. Turkeyinin en mutlu şehri sinopumuza nükleer santral yapılmamalıdır. Kınıyoruz.

      Anonim

      (18 Nisan 2015 - 20:41)

      Süper bir açıklama

    sürgün

    (10 Nisan 2015 - 08:17)

    nükleere hayır diyorum..dünya nükleerden vazgeziyo biz ısrar ediyoruz hala..cevreye ve insanlara zarar veren bir uygulama bu ülke cernobilin verdiği zararı hala daha atlatmış değil özelliklede karadeniz deki kanser vakalarının nedenli yüksek olduğu aşikar..dünya artık enerji üretiminde farklı yöntemler uyguluyo ama bizde malesef zarar vermeye devam ediyoruz

      Alperen

      (10 Nisan 2015 - 21:37)

      Dünya nükleerden vazgeçiyor derken bana o ülkeleri sayarmısın ? hadi Almanya’yı geç orada yeşilciler üstün

        Deniz

        (18 Nisan 2015 - 23:38)

        Alperen rüzgar gülleriyle karşılamaya çalışsak? yada ev atıklarının yakılmasıyla yenilenebilir kaynaklarla enerji üretmeye çalışsak? hollandanın rüzgar gülleriyle ilgili bi açıklaması vardı..Hatırladığım kadarıyla tüm ülkelerin rüzgar gülü yaparsa termik ve nükleer santrallere gerek kalmayacağını soylemişti…..

      cografya

      (12 Nisan 2015 - 09:50)

      Nukleer santrale evet cunku hes ler iklim de degisiklik erozyon sanak yamur doga tahribati issizlik verimde dusus … cunku linyit santalleri asit yagmuru kanser dogal kirlilik arazi yapisinda bozulma… cunku elektrik ihtiyacimizin %50 DOGALGAZDANN cunku turkiye elektrik ihtiyac artisinda avrupa 1. Dunyada 2. Sirada cunku dogumuzda iran ve ermenistanda kuzeyimizde ukraynada batimizda bulgaristanda var cunku abd 104 fransada 58 rusyada 20 japonyada 40 adet var cunku ingiltere yeni 8 tane fransa 4 almanya 6 abd 7 rusya 11 … tane daha acacak cunku saglik calismalarinda devrim yapiyor cunku yillik 7 milyar dolarlik elektrik satin aliyoruz cunku yurt dusi ilaclarina 12 milyar dolar veriyoruz… vesselam

        Anonim

        (16 Nisan 2015 - 19:56)

        İnternetten aldıgın laflaru burdamı söylüyosun Bu konuda egitim almasam inanıcam nükleer santral hakkında bilgi almayan insanların konuşması beni çileden çıkarıyo Nükleer santralin faydasından çok zararı var 4 mevsim yaşayan tarım alanları çok olan güneşi bolca gören Bir ülkede güneş enerjisi yerine nükleer santral yapma saçmalıgı ne ya hadi tarım alanlarını kullanmıyoruz domatesin çekirdegini bile dişardan alıyoruz karpuz çekirdegini israilden alıyoruz İsrail şerefsizi karpuz çekirdegini bize satıyor ama biz çekirdegi ektigimizde karpuzun içinden çekirdek çıkmıyo niyee çünkü çogaltmayalım diye ama biz hala kendi ülkemizde yokmuş gibi onlara para kazandırıyoruz ama bu ne bee

      nazlı

      (12 Nisan 2015 - 21:04)

      aynen git başka yerde yap reklamını

      Anonim

      (14 Nisan 2015 - 07:24)

      Dünya nükleer enerjiden vazgeçmiyor, aksine bu enerjiye mecbur. Araştırın lütfen

      Anonim

      (14 Nisan 2015 - 10:30)

      Dünya nükleerden vazgeçiyor ? 31 ülkede aktif 437 reaktör var 68 reaktörün inşası devam ediyor sen neden bahsediyorsun ? Bu kadar ülke gerizekalı biz çok mu zekiyiz de hayır diyoruz . Güldürmeyin allah aşkına .Özendiğiniz Fransa1 ABD3 Japonya2 tane daha santral yapıyor . Ben başka ülkelerden bu kadar tepki görmedim

      sercan

      (14 Nisan 2015 - 18:29)

      Ben mersinde yaşıyorum nükleer konusunda hem isteyip hem istemiyorum eğer istersem şu konuda faydası olur elektrik üretiminde dışarı bağımsızlığa zaten biz bunu yapmassak çevremizdede santraller var onlarda olacak bir sorun türkiyeyi etkilicek istememin diger sebebi ise yarın birgün atıyorum iranla savaşa girsek adamlarda nükleer var her şeyi hazïrlamışlar bizi tehdit ederler nükleerleriyle bu yüzden şart. istemememin sebebi ise mersinliyim denize giremiyeceğim artık ayrıca otel işletiyoruz bu yüzden turist sayımız azalacak zaten türkler mersinin denizinin dibinden geçmicek bu yüzden turizm inanılmaz düşücek ayrıca turunçgiller özellikle mersinde yetişiyor artık millet burdan bişey alırken tedirgin olacak burda nükleer var ya radyasyonlu ise insanın aklına herşey gelir yani hiç bilemiyorum nasıl olcak bilmiyoruz inşalllah allah yüzümüzü güldürür…

      Anonim

      (14 Nisan 2015 - 21:14)

      Nukleer santrale ihtiyaciimiz yok gunes ve ruzgar enerrjisine yonelinmesi lazim
      Nukleer santral bize felaket getirecek
      Yarin bir sizinti olursa felaket olur bakin bi maden ocagi isletemeyen adamlar nukleer santralmi yonetecek

    akkuyu nükler

    (07 Nisan 2015 - 20:31)

    nükler santaral olmalıdır

      misafir

      (09 Nisan 2015 - 12:35)

      nükleer santral olmalıdır demende ki sebep farklı senin arkadaşım. Burada reklam yapma insan sağlığından bahsediyoruz biz git başka yerde yap reklamını…

        Anonim

        (09 Nisan 2015 - 16:16)

        bencede senin dediğine katılıyorum bu aradada ben emir 😀

      mallara cevap yazan ben

      (13 Nisan 2015 - 17:39)

      olsun ınsanın omrunu kısaltın her an tehlıkeyle karsı karsıya olalım

      burçin

      (14 Nisan 2015 - 16:16)

      Nükleer santral olmalıdırr diyorsunuzzz…acaba merak ediyorummm daa siz sevdiklerinizi neyle koruyacaksinizzz???bir gün nasibinizi alirsinizzx insaaaaaallllaaaahhh…..

      nükleer santral olmasın

      (14 Nisan 2015 - 18:48)

      hayır saçmalama bunun yüzünden ölebiliriz

      Anonim

      (14 Nisan 2015 - 23:51)

      Bence zararli bir uygulama

      batuhan

      (18 Nisan 2015 - 17:36)

      nükleer santral yerine yenilenebilir enerji kaynaklarını(rüzgar,güneş,hidroelektrik,biyokütle ve jeotermal)kullanalım.

    lale

    (07 Nisan 2015 - 15:03)

    nükleer santral zararlıdır kurulmamalı

      Abi biraz araştırın

      (12 Nisan 2015 - 00:34)

      Ulan termik santraller her yıl binlerce ton karbondioksit veriyo bu nükleer bi kilo uranyumla bi şehir besliyo siz hala netten gördüğünüz saçmalıklarım gazına geliyosunuz yahu o rüzgarlar güneş panelleriyle şehirleri fabrikaları doyuramazsınız

      zafer

      (17 Nisan 2015 - 08:05)

      zatan öyle anlamıyonmu

        mefe

        (22 Nisan 2015 - 00:42)

        Kardeşim bir şehir besliyor ama 1 ülkeyi mahvediyir ayrıca bağımsız elektriğe sahip olalım diye neden elektriğe bağlı olalim . Radyasyonu önleyen sayilılı madde vardır ve onların da belli vir direnci vardır . O direnci zorlarsan bu tersteper artık radyosyon emen madde de radyosyon yayar .

    yorum atamıyom

    (07 Nisan 2015 - 04:33)

    eğer insanlar beyinlerini kullanırsa oluşan radyoaktif dalgaları tüketebilir fakat çıkan gama ışınlarıınını tüketemeyecei için kanser yüzdesi artar fakat nükleer santralden çıkan gazlar o kadar azdırki %1 çıkış payı vardır ve bunun %70’den azı gama ışınııdır.ayrıca insanlar nükleer santral kurulan yeerlerden taşındıkları için orada yaşayan insanların etkilenme yüzdesi artar bu sadece nükleer santral için değil her sanayi bölgesi içinde böyledir insanlar taşınırsa azlık kısım hastalığı artar.eğer olmasınn diyorsanız önce sanayi bölgelerine karşı çıkın ayrıca türkiyede çıkan atıklar rusyaya satılacak.

      kenan

      (09 Nisan 2015 - 22:56)

      İLkel yöntemlerle işletilen maden ocaklarına sahip olamayan devlet nükleer santrali nasıl kontrol altında tutacak burası düşündürücü. Nükleer santral her zaman tehlikedir.Merhaba mega radyasyon

        Tebrikler

        (11 Nisan 2015 - 13:10)

        Kesinlikle haklısınız !

    ece

    (06 Nisan 2015 - 20:14)

    nükleer santral istemiyoruz 🙁

      Anonim

      (12 Mayıs 2015 - 18:15)

      Malasef. Mersindede. Var

    mustafa

    (04 Nisan 2015 - 11:19)

    arkadaşlar evet nükleer santral zararlı ama şöyle birşey varki türkiye dışa bagımlılıkta çıgır açmış bir ülke nükleer santral lerle sağlık alanında kullanılan maddeleri üretebilir elektrik üretebilir siniz nükller santral olmadıgından türkiye her ay milyarlarca doları saglık alanında kullanılan maddeleri yurtdışından alarak veriyor elektrigi en pahalıya aldıgımız dogalgaz dan üretiyoruz ayrıca gerekli önlemler alındıgı takdirde kontrolleri düzenli yapıldıgı takdirde zararı o kadar da fazla degil elektrik üreten diger yöntemlerle araştırın hangisi daha karlı hangisi daha avantaşlı bunu görürsünüz ayrıca sen dünya da söz sahibi olmak istiyorsan bu santral yapılmak zorunda he biz söz sahibi olmayalım iyi o zaman hristiyan nükleer bomba yapsın müslümanları yok etsin senin elinde sırf nükleer santral yok diye bişey diyeme olay sadece söz sahibi olmak degil kendini savunmak içinde çok gerekli

      KEVSER

      (09 Nisan 2015 - 19:07)

      NÜKLEER SANTRALLER KURULURSA BU SEFER TARIM, TURİZM VE İLAÇ SEKTÖRÜNDE YİNE DIŞA BAĞIMLI OLACAĞIZ. GEREKLİ ÖNLEMLER ALINIRSA ZARARI AZALTILABİLİR DEMİŞSİN. EVET BELKİ TEORİDE DOĞRU AMA PRATİKTE DOĞRU OLMAYACAĞINI HEPİMİZ BİLİYORUZ. ÇÜNKÜ TÜRKLERİN İŞLERİNE DUYDUĞU SAYGIYI (!) VE DİKKATİ (1) HEPİMİZ BİLİYORUZ. BU ÜLKE “BANA BİR ŞEY OLMAZ” DİYENLERİN ÜLKESİ. ZATEN YAKIN ZAMANDA YAŞANAN İŞ KAZALARINA BAKARSAK BUNU ÇOK NET GÖRÜRÜZ. YAZIYI DİKKATLE OKURSAN SADECE NÜKLEER KAZA DEĞİL, SANTRALİN ÇALIŞMA ŞEKLİ DE ÇEVREYE ZARARLI.

      murat

      (11 Nisan 2015 - 16:33)

      biz gelişmek istemiyoruz biz sağlıklı olmak istiyoruz sen gelişeceksin diye halkı tehlikeye atamazsın.

        sena

        (23 Nisan 2015 - 14:35)

        yaa siz ne bencil insanlarsınız ya nasıl gelişmek istemiyoruz?

      Anonim

      (15 Nisan 2015 - 17:55)

      Katiliyorum sana

    sıla

    (04 Nisan 2015 - 08:19)

    biz okulda bunu çok tartıştık bir proje hazırlamayı düşünüyoruz nükleere HAYIR japonyada bu yüzden üç kollu insan var nükleer santral yüzünden %1 patlama riski olsa bile göze alınmalı birde mersin akkuyuya yapılıyor ve ben silifkede yaşıyorum tamam ölücem herkes ölücek ama bunun yüzünden ölmemeliyiz

      atılay

      (05 Nisan 2015 - 10:49)

      japonyaya Hiroşimaya Nükleer bomba atıldı o yüzden o 3 kollu çocuklar var

        nisalulu

        (08 Nisan 2015 - 15:08)

        sizin soylediğiniz mutasyona ugramiş olan cocuklar var

    sıla kuş

    (31 Mart 2015 - 19:55)

    aa ÇOK KÖTÜ BİR SAYFA YA

      Anonim

      (04 Nisan 2015 - 21:21)

      süperr

    semanur

    (24 Aralık 2014 - 17:49)

    bencede nükleer santraller olmamalı .bence çünkü; nükleer santrallerin zararları ve tehlikleri yararlarından daha fazla . allah bize eşi benzeri bulunmayan bir doğa vermiş insanlarsa ağaçları kesiyor yasaklanınca gidip geceleri kesiyor . denizlere , göllere pet şişeler atılıyor. hele hele en çok üzüldüğüm nokta çöp kutusunun dibine kadar gelipte çöpü içine değil dışına bırakıyor. 30 cm’lik mesafeyi yürümek zor geliyor çok üzülüyorum . umarım bu durum kısa zamanda düzelir .bildiğiniz göz göre göre kıyameti çağrıyoruz .:(

      Anonim

      (26 Mart 2015 - 18:19)

      Çok güzel açıklamışsın

      yunus

      (01 Nisan 2015 - 23:18)

      Cok ama cok doğru

      BOŞVER

      (03 Nisan 2015 - 15:22)

      OLMASSA ENERJİ OLMAZ

    Sanane

    (17 Aralık 2014 - 16:12)

    cok thank

    beyza123

    (12 Aralık 2014 - 08:41)

    Arkadaşlar lütfen sadece dünya genelinde söz sahibi olmak için çevreyi katletmeyi desteklemeyin nükleer santrallerin çevreye olan çok büyük zararları var sırf kendimizi gelişmiş ülke olarak göstermek için doğamızı mahvedemeyiz yani nükleer santrallerin belki bize doğrudan etkisi olmayacaktır yaşamımız boyunca ama çocuklarımıza miras olarak radyasyon bozuk genler bırakmak istemenizi aklım almıyo doğrusu saçmalamayın lütfen nükleer santrallerin zararlarını hepimiz biliyoruz buna rağmen kurulmasını istiyosanız ben bişey demiyorum artık

      HERO

      (26 Mart 2015 - 22:54)

      Nükleer e Hayır

      emine nur

      (01 Nisan 2015 - 16:00)

      Gerçekten sana katılıyorum Beyza ellerimize geçmiş bir fırsatı yani doğamızı gözümüz kapalı geri çeviriyoruz

    boşver

    (07 Mayıs 2014 - 22:14)

    bence de nükleer santral olmamalı.çbu olay gerçekleşirken aynı zamanda radyoaktif atıklar da oluşur.buartıkların saağlıklı bir şekilde depolanması büyük bir sorundur.çünkü bu depoların binlerce yıl sızıntı yapmadan dayanabilmeleri gerekir.. yakın geçmişimiz de yaşanan radyoaktif maddelerden dolayı bir çok ülkeyi etkileyen çernobil patlamasını unutmak mümkün değildir

    aynur

    (03 Mayıs 2014 - 21:19)

    zaten nasıl insanlar radyasyon,nükleer santral vb.ile tanıştı o zaman kanser gibi dermansız hastalıklar çıktı bakın eskiden hiç bu kadar hastalık yoktu çok korkuyorum ilerde ne tür hastalıklar bizi bekliyor diye Allah sonumuzu hayır etsin arkadaşlar

    bayram

    (16 Nisan 2014 - 18:53)

    nükleer enerji şart arkadaşlar..oyunlara gelmeyelim ..azcık memleketi düşünelim..artık sanayi ve teknoloji çağında yaşıyoruz gözünüzü açın biraz…

      Green

      (28 Nisan 2014 - 10:32)

      Şaçmalama çevre daha önemli çevre olmazsa teknolojide olmaz

      Anonim

      (15 Mart 2015 - 12:17)

      Katılıyorum nükleer enerji şart

        Anonim

        (01 Nisan 2015 - 23:15)

        Ne istiyorsun ? Ben mersinde yaşıyorum bu gelişme diye yaptiginiz şey yüzünden ben cocuklarımı alıp bi yaz günü bu güzelim denize giremicem kirletilmiş sulara cocuklarımı gelecegimi sokmam akkuyu gerçekten doğa harikası ve çok güzel bi yerdi ama artik ne güzelliği ne temizliği kaldı alın paranız sizin olsun en büyük devlet olun sağlığınız olmadiktan sonra ne fayda nükleer olan ülkelerdeki dehşet ötesi hastalıkları görmuyorsunuz artik su gözlerinizi kapatan parayi bi yırtıp atın be

          biray

          (03 Nisan 2015 - 09:33)

          doğa harikasımıydı,gülnar ilçesi mi.. ilçede yaşayanlar ngs de çalışmak için kuyruk oluşturup isim yazdırdılar demagoji yapmasın kimse, fransada ngs nin yanından geçip denize giriyor. çernobille kıyaslayıp durmayın önemli olan sağlam yapılması millet gider mersine biz gideriz tersine tövbe yarabbim ya

      Anonim

      (16 Mart 2015 - 15:43)

      Saçmalamagerçekten nükleer ENeriman kötü yapar bizi eski zaman, artığı yaşamak eğitimi hayat dahakine olursak sanakatılıyorum green

      halil

      (27 Mart 2015 - 00:18)

      lan sığır teknolojinin nükleer santralle ne alakası var teknoloji diyosan yenilenebilir enerji kullan.. bütündünya nükleer santralleri kaldırıyor bu sığır teknoloji diyor..git önce tarımını düzelt senin 5 milyona yediğin domatesi bütün dünya yarı fiyatına yiyor yunanistan dediğin memlekette türkiye’de yapılan hayvancılığın yarısı bile yok 1-20 milyon kırmızı et..kısaca mal demek istiyorum sana alınma..

      Berk

      (02 Nisan 2015 - 13:40)

      Tabi senin evinin kenarına kurulmayacağı için konuşması pek kolay.

      sevgi

      (17 Nisan 2015 - 13:30)

      Bayram bey size şaka geliyor herhalde radyo aktifin zararlarına maruz kalmamışsınız yakınlarınızda kanser görmemişsiniz şaka değil bu durum.zaten memleketi düşündüğümüz için konuşuyoruz.ülkemizde güneş ve rüzgar çok neden bunlardan yararlanmayalım her eve güneş paneli yapılsın artık avrupa bunu yapıyor görmüyormusunuz?

    vgsrt

    (16 Nisan 2014 - 17:20)

    İnsanlar tarafından atmosfere salınan gazların sera etkisi yaratması sonucunda dünya yüzeyinde sıcaklığın artmasına küresel ısınma deniyor. Daha ayrıntılı açıklamak gerekirse dünyanın yüzeyi güneş ışınları tarafından ısıtılıyor.

    Dünya bu ışınları tekrar atmosfere yansıtıyor ama bazı ışınlar su buharı, karbondioksit ve metan gazının dünyanın üzerinde oluşturduğu doğal bir örtü tarafından tutuluyor.küresel ısınma nedir Bu da yeryüzünün yeterince sıcak kalmasını sağlıyor

    Ersin

    (20 Mart 2014 - 19:01)

    Şunu öncelikle belirtmek gerekir ki nükleer santraller sızıntı yapsın patlasın diye kurulmaz.o zaman uçak yapmayın ya düşerse diye!!araba yapmayın ya yanarsa diye!!! Köprü yapmayın ya yıkılırsa diye!! Ata binmeyin ya teperse Diye vs vs…!! Eğer siz dünya da söz sahibi olmak istiyorsanız nükleer devriminizi yapmış olmanız gerekmektedir.hani şu G 20 ler,G 8 ler vs.topluluklar varya onların içinde olmak için bu tür enerji devrimlerini yapmalısınız.düşünün ki siz ikinci dünya savaşına bile katılmamışsınız ama bir sanayi devriminiz yok.çelik devriminiz yok.paralelin de gelişen bir enerji devriminiz yok.barajlar diyorsunuz bu sefer hes’ leri ortaya sürüyorsunuz.rüzgar diyorsunuz bu pervanelerin 1000 lercesinin kapladığı alandan bahsediyoruz.onları kurmak ve taşımak için katledilen ağaçlardan da bahsedelim.güneş panelleri aynı şekilde.ki daha şu an dünya da bu teknoloji çok pahalı ve gelişmiş durumda değil.amerika veya dünya ülkeleri neden İran ile uğraşıyor.çünkü İran Sovyetler’in dağılmasından sonra oradaki bilim adamlarını ithal etti ve enerji devrimini yaptı.nükleer devrim yani.yüm dünyaya da İran ile ilgili nükleer başlıklı füzeler yapacaklar yaptılar vs diyerek ya kötüye kullanırlarsa düşüncesini aşılamaya çalışıyorlar.niye bu ülkelerin elinde yok mu nükleer başlıklı füze veya benzeri silahlar.onların kötüye kullanmayacağını nereden garanti ediyorsunuz.iranın söz sahibi olmasını istememekten başka birşey değil.neden amerika veya diğer devletler iranı vururuz tehdidi yapamıyor.diğer devletler nükleer denizaltılar gemiler yaptılar arkadaşlar sen ithal mazotlarla gemi yüzdürüyorsun.şu bilmeden araştırmadan kafa yormadan hayır istemezuk psikolojisi yeter yahu.sen üretim yapmazsan birşeyler geliştirmezsen zaten gelecek nesillere birşey bırakamıyacaksın.şu kömür santrallerin den bahseden arkadaş hayatın da gördün mü hiç bir kömür Santrali.bak ben şu an Dünyanın en büyük kömür santralinin 3.ünitesinin inşasında çalışıyorum.kimyagerim.berezovskaya gres Power plant projesi.sibirya da.bu santrallerin kurulması çevreye daha çok zararlı.çıkan gaz ve atıkların çevreye zararını bahsetmeyelim.ama kaliteli kömürü kullanarak enerji üretiyorlar bağımlı değiller.kendi teknolojileri ve almanlar ile.bu tür tesisler uygun coğrafi şartların tespitine göre yapılır.kafama göre şuraya yapalım la olmaz.sinop ve Mersin de bu yüzdendir.bak adam söz sahibi en son Kırım’ı da kendisine bağladı.1990 da bu ülke dağılmıştı arkadaş lar.yani demem o ki.fen yönümüz gelişmediği gibi sanat yönümüz de yok.bakın bakalım dünya da kaç tane patent’e sahipsiniz.ne yapmışsınız bu zamana kadar.ey büyük abilerim ablalarım bana hangi güzel dünyayı bıraktınız da daha önceki yaptıklarınızla benim sonraki nesillere güzel bir şeyler bırakmamı istiyorsun.

      EZGİ

      (02 Nisan 2014 - 18:03)

      BENCE SENİN DEDİĞİN YANLIŞ ÇÜNKÜ NÜKLEER SANTRAL ÇEVREYE VE İNSANLARA ZARAR VERİYOR BU YÜZDEN TEKRAR DÜŞÜN DERİM

        d.r tuba ülker

        (17 Nisan 2014 - 17:41)

        cok yazık hepinize

      kpmia

      (10 Mayıs 2014 - 10:17)

      ben bunu biraz araştırdım ama Türkiye de bu işin tamamen enerji üretmek dışında siyasi sebeplerden dolayı istediklerini gördüm. madem enerji istiyoruz neden akarsu gücünü güneşimizi biyokütle enerjilerini hidrotermal enerjilerini en verimli şeklinde kullanmadan bu işe girişiyoruz anlayamıyorum şu an dünyada herhangi bir gelişmiş ülke bizim sahip olduğumuzu bu enerji kaynaklarına sahip olsaydı nükleer santrAL kurmayı düşünürmüydü? ayrıca her şeyde bir risk vardır diyorlar ama neden insan sağlığını riske atalım ? onun yerine para yatırımını riske atarız güneydoğuanadoluda petrol rafinesi kazarız 100 tane bile olumsuz sonuç alsak 101 incide petrol bulsak o petrol 100 rafinenin zararını karşılamakla beraber ek olarak kar olarak geri dönecektir. ayrıca daha bor madenimizi kullanmayı bilmiyoruz onu kullansak verimli bir şekilde ne kadar gelişebileceğimizi hayal bile edemiyorum. tek bor da değil mermerlerimizi, kromlarımızı vb. … neden nükleer santral bu kadar önemli ? bu kadar şeye sahipken neden nükleer santralleri yapmaya uğraşıyoruz ? hem o kadar dprem geçirmiş bir ülke olarak bundan ders çıkarmayıp hala mühendislerin inşaattan mal kaçırdığı bir ülkede yaşıyorken. bu ülkede kaç insan ölmeli kaç canlı zarar görmeli ki biz keşke nükleer santralleri kurmamalıydık demeli ?

      müzeyyen

      (15 Mayıs 2014 - 22:45)

      nükleer santralin patenti bize ait zaten.
      g8 de vs de olmak ne kadar önemli değil mi. ne hoş bir topluluk o g8 ler. ellerindeki nükleer silahlarla birbirlerine diş gösteren, dünya halklarını ortak sömüren kulüp. ve sen onların içinde olmak istiyorsun. ben ise onları yalnız bırakmak derdindeyim. güçsüz olabilirim ama haksız olmaktan iyidir. birilerini öldürmekle tehdit ederek susturmaktan iyidir…

      Anonim

      (15 Nisan 2015 - 13:21)

      Bonzainin yasak nükleer santralin yasak olmadığı bir dunyada yaşıyoruz. …

    malik

    (11 Mart 2014 - 16:24)

    rica ediyorum konuyla alakası olan biri bu konuda bizi aydınlata bilirmi?

    ayrıca bu konuda (tez) yazmak istiyorum bilgiye ihtiyacım var.

    fatih

    (27 Şubat 2014 - 12:15)

    Nükler yüzünden ölen birsürü insanlar var ve sadece insanlar değil hayvanlarda var kediler,balıklar vb çok sey var ve buna hemen bir care bulunmasi gerekir. Nükler enerjinin yararlarıda olur ama zararları daha büyüktür

    asya

    (24 Şubat 2014 - 20:10)

    çok zararlı

    saadet nur altay

    (15 Şubat 2014 - 08:46)

    Nükleer santral çok zararlı.Kurulmasını istemiyoruz.Çünkü o patladığı zaman insanlara, hayvanlara ve bitkilere kısacası tüm doğaya zarar verecek.Lütfen nükleer santral kurmayın.İnsanların,hayvanların ve bitkilerin hayatını düşünün.Siz de insansınız.Ne olur çevreye duyarlı olun.

    Anonim

    (14 Şubat 2014 - 21:08)

    kesinlikle kurulmasın

    fuat ersöz

    (31 Ocak 2014 - 09:36)

    dünya yaşlanmış üzüleneni yok kim düşünür gelecek nesilleri.parklar bahçeler akşam saatlerinde kışın hiç kimseler yokken bile sokağın aydınlatma direkleri ile aydınlanır olmuş.gelişmiş ülkeler nükleer kullanıyor diye bizde dünyayı pisletelim diyeceğimize örgütlenip insanca karşı duralım.bir kerede avrupayı taklit edeceğimize Avrupa bizi taklit etsin dünyaya örnek olalım.

      anillll

      (06 Şubat 2014 - 08:49)

      Şimdi bazılarınız başka ülkelere bağlı olmyalım diyor da mesela ben Mersin’de yaşıyorum Ruslar yapacak bizim santrali acaba bir sızıntı olsa ne olur bize ve gelecek nesillere ve enerjinin %51 i onlara %49u bize

    zeynep diker

    (14 Ocak 2014 - 13:42)

    yorum SÜPER olmuş ya siz bu siteyi nasıl yaptımız
    lütfullah HOCAM çok beyendi lan yorum elerinize sağlık

    SÜPER OLMUŞ

    SERRA özaksoy

    (15 Aralık 2013 - 23:08)

    SİNOP-YAKIN VE UZAK ÇEVRESİ İLE-ASLA YOK EDİLMESİNE-İZİN VERİLMEYECEK KADAR DEĞERLİ-BİR COĞRAFYA
    NÜKLEER SANTRALLE DOĞAYA GEÇEN MADDELERİN ASLA GERİ DÖNÜŞÜ YOK..
    EN GÜZEL VE BOZULMAMIŞ ORMANLARDAN BİR KÖŞE ORASI
    HENÜZ MAHVEDİLMEMİŞ KIYILARIMIZDAN-NADİR BİR YARIMADA ORASI
    TÜM CANLILARI VE
    KÜLTÜRÜ İLE KESİNLİKLE KORUNMASI GEREKEN-
    GELECEK KUŞAKLARA BUGÜNÜ İLE BIRAKMAMIZ GEREKEN YER.
    ÇERNOBİLİN KARADENİZE ÖDETTİĞİ BEDEL ORTADA İKEN
    BİR DURUP BİN DÜŞÜNÜLMELİ……
    SEVGİLİ KAZIM KOYUNCUYA SELAM DERKEN-NÜKLEER Mİ ASLA……COĞRAFYACI GÖZÜYLE……
    DİLERİM SEVGİLİ YURDUM ASLA NÜKLEER LOBİYE BOYUN EĞMEZ…..

    Anonim

    (04 Aralık 2013 - 21:32)

    niye tam cevap yok.***

    asdfhgjk

    (02 Aralık 2013 - 18:31)

    kurulmasın ne gerek var nükleer santrale anca bize ve çevreye zarar veriyor

    merttttttttt

    (26 Kasım 2013 - 17:41)

    Nükleer santral kesinlikle gereklidir ben bir elektrik elektronik mühendisi olarak yapımının %100 gerekli olduğunu düşünüyorum.bu sitede yer alan zararlarının yanında biraz daha araştırıp ülkemize olan onlarca yararını da bulabilirsiniz ayrıca dışa bağımlılığımızı azaltacak olup dış siyasette söz söyleme hakkımız olacak biraz düşünün lütfen dünyada bir sürü nükleer santral var bunların zararı türkiye’ye gelmiyomu ülkemiz her halukarda zarar görüyo zaten ayrıca normal bir termik santralin verdiği zarardan çok çok daha az zararı var ve 3 tane termik santralin karşıladığı enerjiyi 1 tane nükleer santralden elde edebiliriz.ezik ülke olmaktan ve diğer devletlere bağlı olmaktan kurtulmamız Lazım!!

      Anonim

      (29 Kasım 2013 - 18:33)

      yenilenebilir enerji kaynakları üzerinde araştırma yapıp o yönde proje geliştirebiliriz ülkemiz güneş rüzgar dalga e nerjisini kullanabilir dünya kullanıyor zaten zararı geliyor diye battı balık yan gider havasına girmek anlamsız dünya kullansın biz başka çareler bulalım

      hayır

      (19 Şubat 2014 - 13:50)

      nüklere hayır diyorum türk milleti olarak istemiyoruz saglımız daha önemli zeten yeteri kadar radyosyona maruz kalıyoruz daha fazlasını istemiyoruz

      kpmia

      (10 Mayıs 2014 - 10:09)

      ben bunu biraz araştırdım ama Türkiye de bu işin tamamen enerji üretmek dışında siyasi sebeplerden dolayı istediklerini gördüm. madem enerji istiyoruz neden akarsu gücünü güneşimizi biyokütle enerjilerini hidrotermal enerjilerini en verimli şeklinde kullanmadan bu işe girişiyoruz anlayamıyorum şu an dünyada herhangi bir gelişmiş ülke bizim sahip olduğumuzu bu enerji kaynaklarına sahip olsaydı nükleer santrAL kurmayı düşünürmüydü? ayrıca her şeyde bir risk vardır diyorlar ama neden insan sağlığını riske atalım ? onun yerine para yatırımını riske atarız güneydoğuanadoluda petrol rafinesi kazarız 100 tane bile olumsuz sonuç alsak 101 incide petrol bulsak o petrol 100 rafinenin zararını karşılamakla beraber ek olarak kar olarak geri dönecektir. ayrıca daha bor madenimizi kullanmayı bilmiyoruz onu kullansak verimli bir şekilde ne kadar gelişebileceğimizi hayal bile edemiyorum. tek bor da değil mermerlerimizi, kromlarımızı vb. … neden nükleer santral bu kadar önemli ? bu kadar şeye sahipken neden nükleer santralleri yapmaya uğraşıyoruz ? hem o kadar dprem geçirmiş bir ülke olarak bundan ders çıkarmayıp hala mühendislerin inşaattan mal kaçırdığı bir ülkede yaşıyorken. bu ülkede kaç insan ölmeli kaç canlı zarar görmeli ki biz keşke nükleer santralleri kurmamalıydık demeli ?

    zeynep yumak

    (28 Ekim 2013 - 12:07)

    Elektriksiz yaşamaya razıyım uzun yıllarca süren bir zararı var yeter ki gelecek kuşakların sağlığı tehdit altında olmasın !

    tugba bozkurt 7-C

    (21 Ekim 2013 - 12:46)

    ödevime yardımcı oldu teşekürler

    iclal

    (06 Ekim 2013 - 14:05)

    çok teşekkür ederim ödevimde yardımcı oldunuz şu sinop konusuda aklıma geldi yorumları okuyunca arkadaş bizim enerjimiz var daha ne santrali Allah korusun sinop a kurulup patlarsa sadece türkiye etkilenmicek avrupa asya da etkilenicek enerjimiz bitince yaparsınız şimdi gerek yok

    YRD. DOÇ DR. Arif ŞAHİN

    (01 Ekim 2013 - 05:29)

    BEN ÖMRÜMÜ VERDİM BU İŞE AMA BU TÜRK MİLLETİ KADAR ÇOK ŞEY BİLMİYORUM. YAZIK BANA :(. KARDEŞİM ERMENİSTANDA VAR sen istemiyorum diyorsan. Bunun anlamı şu ULUSLARARASI ARENADA SEN ERMENİSTANDAN DAHA GÜÇSÜZ KALMAYI KABUL EDİYORSUN DEMEKTİR. Bu işlerle ilgilenen biliminsanları var mail atın sorun AMA KAFADAN SALLAMAYIN…

      PROF.DR. CEVAT ERDAL

      (12 Mayıs 2014 - 17:05)

      Arif hocam eğer insanlar ölecekse uluslararası arenada en güçsüz ülkeden daha güçsüz olmayı tercih ederim siz beyinsel olarak direkman savaşa endekslenmişsiniz sizi şiddetle kınıyorum ülkenin böyle eğitmenlere ihtiyacı yok
      saygılar

      yanlış düşünmeyin

      (19 Mart 2015 - 18:22)

      Doğamız kayboluyor. Dünyayı dengede tutan dağlarımız, ağaçlarımız bir hiç uğruna kesiliyor, oyuluyor. Hemde bir hiç uğruna. Artık TÜRK MİLLETİ bu konu da gözünü açmalı. Hala nükleer enerji santralleri kurulsun diyorsanız sizi şiddetle kınıyorum. Siz kendi geleceğinizi hatta kendi geleceğinizi düşünmüyorsanız çocuklarınızın geleceğini siliyorsunuz. Ben nükleer enerji santraline karşıyım ve bu benim fikirim ama doğru olanı yaptığımı düşünüyor. Arif ŞAHİN size gelince tek bir sözüm var. OKUMAK MAALESEF CAHİLLİĞİ GİDERMİYOR. HALA BU ZİHNİYETTE OLMANIZA ÜZÜLÜYORUM. SAYGILAR

    Anonim

    (18 Eylül 2013 - 18:31)

    BU ödevime çok yardımcı oldu teşekkürler

    sanane

    (17 Eylül 2013 - 19:55)

    arkadaşlar bence nukkleer santral niye bidaha kurulsun ki zaten 2 tane var var turkiyede bnce gereksiz 3. nukleer santral ve çook zararlı zaten innsan olarak kalmak istiyoruz biz sağlıklı yaşamaya bizim de hakkımıız var deme ama

    ismet

    (25 Temmuz 2013 - 19:37)

    siz ülkenin karanlıkta kalmasını istiyorsunuz
    fransa en çok santrale sahip ülke havasıda en temiz olan ülke
    çevreciler ayrı alem devleti eleştirir santrallere karşı çıkar
    ama üstündeki parfüm onlardan daha zararlı

      Zeynep

      (31 Mart 2014 - 18:30)

      En çok santralin olduğu ülke Fransa? Güldürme lütfen. Amerika’daki nükleer santrallerin sayısı Fransa’dakilerin 3 katından daha fazladır. Senin dediğin şu olmalı. “Enerjisinin en büyük kısmını nükleerden üreten ülke Fransa” nüfusu az bir ülke olduğu için bu bilgi doğrudur. Ancak kesinlikle en çok santral bulunduran ülke değildir.

        Anonim

        (28 Aralık 2014 - 11:27)

        Elindeki telefon ne r si bile yoksa

    berk

    (11 Haziran 2013 - 14:43)

    kardesim kıyameti biz insanlar yapıyoruz niye derseniz buda nükleer kıyameti

    ruhsuzbeden

    (30 Mayıs 2013 - 20:33)

    ingiltere kaldırmaya çalışıyo biz kurmaya

    ismimi vermem

    (22 Mayıs 2013 - 22:15)

    nükleer enerji lazım mı degil mi olurdu olmazdı tartısıyonuzda szin ne dediginizin hic bir önemi yok. yapılcaksa yapılır yapılmıycaksa yapılmaz parcalamayın kendinizi 🙂

      Sevda

      (29 Mayıs 2013 - 10:41)

      Dediğiniz doğru tabii ki, fakat bir şekilde bizlerde bilinçlenmeli ve bilinçlendirmeliyiz. Biz bu siteyi bildiklerimizi toplumla paylaşmak ve elimizden geldiği kadarıyla katkı sunabilmek için kurduk. Umarım çoğu şeyin önüne geçemesek de bazı zararı önlenebilecek ayrıntıları az da olsa engellemeyi başarırız. 😉 Sevgiler.

    yaki

    (09 Mayıs 2013 - 09:55)

    bence nukleer enerjinin zararları cok

      mira koper

      (01 Nisan 2015 - 19:09)

      öldürdüler bizi şerefsızler

    ali

    (08 Nisan 2013 - 14:52)

    bırak bu işi :)) ciddi olamassınn yararları yok mu bunun ala laa:))

    ismini vermek istemeyen kişi

    (04 Şubat 2013 - 22:35)

    ödevime çok yardımcı oldu teşekkürler 😀

      hasan

      (05 Nisan 2015 - 19:16)

      hepsi yanlış

    dsfghsdfghjkjhs

    (23 Ocak 2013 - 17:53)

    5-g bu okululun yıldızı

    alp

    (23 Aralık 2012 - 12:14)

    lanetolsun nükleer santrallere

    supervision

    (08 Kasım 2012 - 15:26)

    Evet nükleer santral kurmayın kurulmasın çünkü bizler dünyanın en güçlü ülkeleri gibi (Amerika, Rusya, Çin, Fransa, İngiltere, Japonya) olmak istemiyoruz onların sözlerini dinlemeye hazırız gerekirse saatlerce fazla çalışır dışarıya bağımlı oluruz. Kömürün nesi varmış ki ?

      Ferdii

      (25 Mayıs 2013 - 12:30)

      Ya akıllı düşünün o kadar gelişmiş avrupa ülkesı bilim adamlarının ve en iyi araştıram merkezlerı bulunan ulklerde sızıntı yapmış bizim ülkede hayli hayli yapar ıçtiğmiz su yediğimz yemek bi tek guzel onuda kaybetmeyelim.

        Haklsn..

        (02 Ocak 2014 - 19:31)

        Haklısın kardeşim içtiğimiz su ve ekmekten olmayalım bari

          faruk

          (01 Şubat 2014 - 15:50)

          nükller enerji kuruldugundan beri sadece 3 kere sızıntı olmuş ne saçmalıyorusunuz

        adm

        (19 Şubat 2014 - 19:06)

        nden bahsediyorsun . 1979 da amerikada reaktörün kalbi erimiş yinede korumadan bişe olmadı . bide şu anki güvenlik önlemlerine bakın . tabiki santral yapılmalı .

        Anonim

        (07 Mart 2014 - 22:58)

        sana katılıyorum

      Tdkwshr

      (19 Mayıs 2014 - 23:03)

      Ya nükleer enerjiye iyi ya da kötü demiyorum ama, “kömürün nesi varmış” demen saçmalık…

    Gökdeniz

    (14 Ekim 2012 - 15:33)

    Nükleer santrallerde enerji, istasyonun merkezindeki reaktörün içinde üretilen ısıyla sağlanır. Bu ısı, uranyum atomunun zincirleme reaksiyonu sonucu elde edilir. Atomun çıkardığı ısı enerjisi yüksektir, ama çıkardığı radyasyon çok daha yüksek ve zararlıdır. Ancak özel binalarda veya kurşun mezarlarda saklanabilir. Reaktörde, açığa çıkan nötronları emme yeteneği olan kontrol çubukları vardır. Çubuklardan çıkan bu ısı reaktörün çevresini saran gaz tabakası tarafından emilir. Isınan gaz ısı değiştirici de ki ufak boruların içindeki suya alınır.

    Uranyum içerisinde ısı verecek enerji tükendikten sonra uranyum çubukları soğuyuncaya, radyasyon normal seviyeye gelinceye kadar suyun altında muhafaza edilirler. Muhafaza süresi dolduktan sonra yapılan analizler sonunda radyasyon seviyesi yüksek olanlar ayrılır. Radyasyonu normal düzeye inen katı cisimler toprağa gömülürken, sıvı olanlar denizlere veya göllere karıştırılır.

    Nükleer Santrallerin Çevreye Zararları

    Nükleer Santrallerden çıkacak radyoaktif atıkların çevreye ulaşımı; rüzgârın ve yağmurun yardımıyla atmosferde taşınması birde denizlere, göllere ve toprağa karışımı şeklinde olur. Doğa olaylarıyla bitki örtüsüne ve sulara karışan radyo aktif maddelerin insan vücuduna ulaşımı kolaylaşmış olur.

    Nükleer Santrallerin İnsan Sağlığına Zararları

    1.Nükleer reaktörlerin çalışması sırasında atık olarak ortaya çıkan Plütonyum üst düzeyde zehirli ve kanser yapıcıdır. Doğada bulunma ömrü 250 yıldır.
    2.Açığa çıkan bir diğer radyoaktif madde olan STRONSİYUM yağış yoluyla bitkilere oradan da hayvanların sütüne geçerek insanlara bulaşır. Kan kanserine ( lösemi) yol açar. 280 yıl ömrü vardır.
    3.SEZYUM ve İYOD’ da besin yoluyla insan vücuduna girer ve Tiroid bezi kanserine, çocuklarda büyüme aksaklıklarına ve genetik bozukluklara neden olur.
    4.1986 yılında Çernobil‘de meydana gelen nükleer patlama sonucu etki alanına giren bölgelerde radyasyonun zararları etkilerine uzun yıllar rastlanmıştır.
    Sonuç olarak nükleer santraller kurulumu uzun süren ve yüksek maliyetli olan tesislerdir. Ömrünü tamamlayan tesislerin sökülmesi işlemi de uzun süreli ve oldukça risklidir. Ayrıca dünyada şu ana kadar radyoaktif atıkların güvenle saklanabilmesine yönelik bir formül bulunabilmiş değildir. Doğa olaylarının ( Deprem, tsunami vb.) çokça yaşandığı dünyamızda nükleer santraller sürekli kaza tehlikesi taşımaktadırlar.

    ali

    (28 Nisan 2012 - 07:15)

    Nükleer santralin yararıda var ama zararı daha da büyük olmasından dolayı kurulmasın

      Anonim

      (25 Aralık 2013 - 18:47)

      doğru söyledin

    ceylan

    (28 Nisan 2012 - 07:14)

    Nükleer santral çok zararlı kurulmasın istemiyoruz

      asdfdgdfg

      (24 Aralık 2012 - 16:21)

      gerekli önlemler alındığı takdirde enerji ihtiyacımızda dışa bağımlılığımızı azaltacaktır. Körü körüne araştırmadan reddetmek yanlış olur bütün gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde mevcut nükleer santraller. Münferit örneklerden yola çıkarak teknolojiyi yargılamak çok yanlış bence saygılar.

        fişek

        (19 Ocak 2013 - 16:43)

        O gerekli önlemler sovyetlerde de AMERİKADADA JAPONYADADA alındı ancak hiç bir işe yaramadı

          Anonim

          (27 Şubat 2014 - 15:22)

          benca yanlıs sın

        demirhan

        (23 Ocak 2013 - 18:45)

        bence yapılmamalı ben hep meraak etmısımdır bole konuları fakat bunun sonu var ama santral kapatıldığında yıkılamıyıro cunku radyasyon dısarı cıkması sebebıyle santralde 100 kısı calısıosa kapandıktan sonrada calısıyor dünyanın sonuna kadar calısacaklar sonu olmaması sebebıyle yenılebılır enerjı kaynaklarına yonelmelıyız güneş panelleri rüzgar enerjisi

          oda bende

          (11 Mayıs 2014 - 21:53)

          nükleer santraller kapatlnca yıkılmıyor oda zaten başlı basına en büyük atık olarak kalıyor yapılması nasıl uzun sürüyorsa kapatılmasıda aynen öyle uzun sürer sağlığımızı tehdit eden santrallerden yana olmamalıyız diğer kaynaklarda var sonuçda hemde daha ekomomik 🙂

        ALİ RIZA

        (29 Nisan 2013 - 20:58)

        Çok istiyorsan Gel Sinop ta yaşa. Ben Sinopta yaşıyorum ve burada enerjiye hiç ihtiyacımız yok çünki sanayi yok,büyük bir köy burası gözden çıkarılmış.. Türkiyede gelişen yerler İstanbul ve çevresi enerji orada daha çok lazım o zaman gitsinler oraya kursunlar. Tekirdağ,Edirne vs.

          professor

          (08 Ağustos 2013 - 00:23)

          Alı rıza almanların aklı calısmıyor dımı yenı nukleer santraller kurdular.Onu gectım sence santral sınop ıcın mı kuruluyor,sen evındekı elektrıgı nasıl elde edıyorsun?Rusyadan aldıgın gazı yakarak.Herkez cok konsuyor ancak bırseyden haberı yok.Kole olarak yasamaya nıyetımız yok.O santral yapılacak.!!!

            CENGİZ

            (21 Eylül 2013 - 20:22)

            Bilindiği gibi türkiye deprem kuşağı üzerinde bulunmaktadır.okuduğum bir makalede ülkemizde yapılması planlanan nükleer santrallerin yapımı için Japonya ve rusyadan mühendislerin yapım ve takibi yeralıyor.bu insanlar madem çok bilgili ise -örneğin japon mühendisler-kendi ülkelerinin doğal afet olan tsunamiye göre önlem alamadıkları aşikardır ya da rusyadan gelecek olan mühendisler gibi..bu tür santraller kesinlikle toplu yaşam alanlarından mümkün olduğu kadar uzak ve izole olmalıdır.ülkemizde bu tür çalışmalara vakıf olacak o kadar bilgili insan varken maddiyatı dış ülkelere vermek yanlış olur.AMA BU SÜRECİ ÇOK İYİ DÜŞÜNÜP ÖYLE KARAR VERMEK EN DOĞRU SEÇİM….ÇÜNKÜ ÇOCUKLARIMIZA ONLARIN ÇOCUKLARINA VE ÇOCUKLARINA EN AZINDAN TEMİZ VE SAĞLIKLI BİR DÜNYA BIRAKABİLELİM

            levent

            (29 Mart 2014 - 10:00)

            inşallah o santral den senin ve senin gibilerin tanıdıkları zarar görür de anlarsın ibne herif senin hiçmi coluk çocuğun yok ülkemizde o kadar rüzgarlı bölge var oraya rüzgar panelleri kurulabilir hem görsel olarak iyi hemde zararsız…yukarıyı okumadın herhalde kanser diyor lösemi diyor lan göööööt

            Anonim

            (08 Nisan 2014 - 09:41)

            Almanya’da 2022 ye kadar tüm nükleer santrallerin kapatılması planlanıyor. 8 en eski olan santral
            başta sadece yenilenmek istenirken, fukuşima olayından sonra tekrar açılmamasına karar verildi. Eğer tüm santraller kapatıldıktan sonra bi enerji ihtiyacı doğacak olursa, 3 en modern santral kullanılacak sadece. Ama Almanyada rüzgar türbinleri, solar paneller vb. cok etkılı kullanıyor, gerek bile kalmayabilir.

            Samet

            (19 Temmuz 2014 - 04:35)

            Almanya kaynaklarının çoğunu güneşe ve rüzgara yatırmıştır dostum gerçekten bilmeden konuşmamak lazım. almanya da yeni bir tane bile santral kurulmamıştır ayrıca milenyuma girdik hala nükleer diyen var arkadaş. illa geriden gelicez adamlar artık güneşten almaya çalışıyorlar enerjiyi güneş bu güneş uranyum sen hala atomla uğraşıyorsun. geniş modern düşündüğünüzü sanıp 90larda yaşıyorsunuz haberiniz yok.

          Anonim

          (25 Ocak 2014 - 22:59)

          kardeşim elazığdaki barajlardan elazığ mı yararlanıyor bitek gözünü seveyim 😀 tüm türkiye kazanacak. o zararları olan maddeler doğaya da saçılmıyor zararlı madde olduğundan depolanıyorlar. patlamaya gelince çernobil : nükleer santrale güvenlik için yapılan şeyi yapmamışlar. Japonya : 9.5 miydi neydi depremden değil metrelerce yükleklikteki tsunamiden patladı. ve her ülkede var ermenistanda bile ordakiler bişey demiyor siz neden yararınıza olan şeyi istemiyonuz

            müberra

            (10 Nisan 2014 - 21:12)

            nükleer enerji demek nükleer silah demek çocukların yarın mutlu yaşasın istiyosan önce ülkeni garantiye al!!!!!!

          Anonim

          (08 Aralık 2014 - 17:08)

          Bencede öyle bende sinopluyum .orada radyasyonun r si bile yoq .s

            Anonim

            (28 Aralık 2014 - 11:21)

            Elindeki telefon ne r si bile yoksa

        gül

        (26 Aralık 2013 - 12:11)

        aynen katılıyorum ülkemizi enerji anlamında çok rahatlatacak bi teknoloji.çevreye de gerekli önlem ve tedbirler alındıgında hiçbir zararı yok.yorum yapmadan kısa bi araştırma yapın,derim ben…

          ays

          (15 Mayıs 2014 - 08:44)

          Umarım soma faciasından sonra da böyle düşünmüyorsundur. Gerekli önlem ????

          Ayla

          (15 Nisan 2015 - 09:45)

          Türkiye de yaşıyorsun kardeşim. bu güne kadar neyin önlemi alınmış da nükleerin önlemi alınacak. Bizim ülkemiz coğrafyasında böyle bir şeyi yapmak bile bile ölüme gitmek demek ve gelecek nesillere bozuk genler bırakmak demektir. Çocuk oyuncagımı bu sağlığımız söz konusu. bizim ülkemizde her şekilde enerji üretilir. yeterki varolan kaynakları işletmesini bilelim.

        niyeyse insanimiza guvenmiyorum..

        (26 Nisan 2014 - 21:14)

        biz turk milletiyiz illa onlemler zarardan sonra alinir zannetmiyorum guzel tedbirli onlemler alsinlar insanimiz nerde ucuz kolay yol varsa ona ulasir ben inanmiyorum guvenmiyorum tedbirler alsinlar… alinsaydi deprem icin alinir ucuza bina yapmazdik…

        doğayı hayvanı ve insanı seven biri

        (29 Nisan 2014 - 09:05)

        nükleer santralin tehlikelerinden radyasyonun zararlarından haberi olmayan bir vatandaş kalkıp dışa bağımlılık azalır pek de güzel olur diyor. siz önce tayyibe bağımlılığınızı azaltın biz her türlü azaltırız dışa bağımlılığımızı ! ama asla nükleere geçit vermeyiz ! o kafanızı bi değiştirin o kafanızı !

        kemal

        (02 Ağustos 2014 - 12:55)

        Gelişmiş ülkeler nükleer enerjiyi kendi imkanları ile üretip emniyetini kendileri alıyorlar. Enerjiden gelen gelirinde tamamını kendileri alıyor. MERSİN’derki santral Rus sermayesi ile kurulacak. gelirini RUSYA alacak. Zararlarını ise MERSİN ANTALYA. TÜRKİYE ÇEKECEK. TURİZİM çekecek. Kazxancımız sadece RUSYA’nın vereceği paylama olacak. Bizim lan bir şey yok.

      kardeş

      (02 Nisan 2013 - 00:12)

      Kardeş şimdi Amerika, Rusya, Çin, Fransa, İngiltere, Japonya nükleer santrallerinin atıkları havaya yayılmadımı Türkiyeye gelmedimi yani ? dünyada yapılan şey TÜrkiyeye gelmez mi TÜrkiye uzayda mı ? lak lak lak konuşmayı bilseniz anca

      mısra

      (28 Nisan 2014 - 07:50)

      aynen nükleer santralın patlaması sonucunda kalan veya zehirlenen insanlara baktım çok kötüler sakın bakmayın ve teknoloji siz insanların ölmesini veya ölmeyipte zehirlenmesini istiyorsunuz galiba.

      Anonim

      (06 Mayıs 2014 - 19:33)

      gerçeken mi

      Anonim

      (31 Ocak 2015 - 20:39)

      Lutfeen kurulmasin yuzlerce insan kanser olup olucek olmelerini istiyormusunuz?

      tugba bozkurt

      (31 Ocak 2015 - 20:40)

      Lutfeen kurulmasin yuzlerce insan kanser olup olucek olmelerini istiyormusunuz?

        TUĞBA ERDOĞAN

        (11 Mayıs 2015 - 14:36)

        ölmelerini istemiyorummmmmmmmmmm 🙁

gülüş için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.